با تحولات منطقه و جهان

اعلام جنگ انصارالله یمن علیه آمریکا/ درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه/ هشدار آمریکا به کره شمالی درباره ایجاد تنش در شبه جزیره کره

اعلام جنگ انصارالله یمن علیه آمریکا، درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه، هشدار آمریکا به کره شمالی درباره ایجاد تنش در شبه جزیره کره، هشدار انتخاباتی اوباما به بایدن و کشته شدن یکی از سران ارشد سپاه صحابه پاکستان در اسلام آباد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۳۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 07 January 2024
|
9677 بازدید
|

اعلام جنگ انصارالله یمن علیه آمریکا/ درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه/ هشدار آمریکا به کره شمالی درباره ایجاد تنش در شبه جزیره کره

بین الملل تابناک: اعلام جنگ انصارالله یمن علیه آمریکا، درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه، هشدار آمریکا به کره شمالی درباره ایجاد تنش در شبه جزیره کره، هشدار انتخاباتی اوباما به بایدن و کشته شدن یکی از سران ارشد سپاه صحابه پاکستان در اسلام آباد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام جنگ انصارالله یمن علیه آمریکا

 مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن، تأکید کرد: خون شهدای نیروی دریایی ما، آغازگر جنگ جدیدی با دشمن آمریکایی است و پاسخ به آن، قطعی است.

المشاط نشستی با فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور برگزار کرد و گفت: ما ملت مسلمانی هستیم که ظلم را نمی‌پذیریم و نمی‌توانیم در برابر جنایاتی سکوت کنیم که علیه برادران ما در فلسطین رقم خورده است. ما موضع خود را برای مقابله با زورگویی آمریکا و اسرائیل مشخص کرده‌ایم.»

به تازگی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد، با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقی شان در قبال فلسطین نخواهد شد.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

المشاط نیروهای مسلح یمن را «حافظان دریای سرخ» دانست و تصریح کرد: ۴۰ میلیون مبارز یمنی، حامی این نیروها هستند که برای مبارزه آمادگی دارند. ما همچنان مانع از عبور کشتی های اسرائیلی یا کشتی های عازم بندرهای این رژیم می‌شویم.

درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه

در ادامه رایزنی‌های تلفنی وزرای خارجه با امیرعبداللهیان در پی حمله تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه نیز امشب (شنبه) ۱۶ دی ماه با همتای ایرانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در این تماس تلفنی اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد. 

به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه پیش از این نیز در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم کرده بود.

وزرای خارجه ترکیه، سوریه و قطر نیز پیش از این در تماس تلفنی با همتای ایرانی اش، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

اوضاع جاری در منطقه نیز از دیگر مباحث مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود و وزیر امور خارجه فرانسه با ابراز نگرانی نسبت به افزایش شدت تنش‌ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌ها شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز  در این گفت‌وگو، بر ضرورت تلاش جامعه جهانی برای مقابله موثر و عملی با اشکال مختلف تروریسم تأکید کرد. 

حسین امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحرکات فرانسه در موضوع فلسطین، توقف جنایات رژیم صهیونسیتی و نسل کشی‌های در حال انجام در غزه، لزوم اقدام عملی برای توقف کشتار غیرنظامیان، تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی‌ها را گامی موثر در پایان دادن به خشونت‌ها در منطقه برشمرد. 

کولونا اخیرا در سخنانی، اظهارات اخیر برخی از وزرای نتانیاهو درباره کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها را «غیرمسئولانه» خوانده و گفته بود که این حرف‌ها، به نفع  اسرائیل هم نیست.

وزیر خارجه ایران تنها راه برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه و استقرار صلح پایدار را لزوم توجه مسئولانه به ریشه چالش‌ها و نیز عزم جدی برای کمک به حل آنها خواند.

وی با اشاره به قتل عام ۲۲ هزار غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه، آمریکا و رژیم اسرائیل را عامل نسل کشی اخیر در غزه خواند ‌و گفت: نمی‌توان بدون نگاه به اشغالگری و با باز گذاشتن دست رژیم اسرائیل، ریشه‌های بی ثبات سازی منطقه را نادیده گرفت و در عین حال نگران امنیت دریای سرخ و منطقه بود.

امیرعبداللهیان امنیت غزه و کرانه باختری و امنیت منطقه را به هم پیوسته خواند و گفت که جنگ راه حل نیست.

وی ایران را صادق‌ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان خواند. 

هشدار آمریکا به کره شمالی درباره ایجاد تنش در شبه جزیره کره

 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به شلیک‌های توپخانه‌ای اخیر کره شمالی به منطقه حائل میان دو کره و سواحل غربی این منطقه، از پیونگ یانگ خواست، از ایجاد تنش در شبه جزیره کره خودداری کند.

به گزارش شبکه خبری کی‌بی‌اس، در این بیانیه با تاکید بر مواضع مشترک واشنگتن، سئول و توکیو در خصوص تعامل با پیونگ یانگ، آمده است: واشنگتن با همکاری کره جنوبی، ژاپن و سایر شرکای خود برای ایجاد یک اجماع بین‌المللی در مقابله با نقض مداوم و مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از سوی کره شمالی تلاش خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: کره شمالی باید به جای انجام اقداماتی که به تنش در شبه جزیره کره دامن می‌زند، در گفت وگوهای اساسی برای یافتن راه‌هایی برای مدیریت خطرات نظامی و ایجاد صلح پایدار در این شبه جزیره شرکت کند.

به نوشته کی‌بی‌اس یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز در رابطه با شلیک‌های توپخانه‌ای کره شمالی به منطقه حائل میان دو کره گفت که ایالات متحده موضع خود را در مورد تهدید ناشی از برنامه‌های نظامی پیونگ یانگ و تعهد خود به دفاع از کره جنوبی و ژاپن و حفظ صلح و امنیت در شبه جزیره کره روشن کرده و برای پاسخ به تهدیدهای کره شمالی به همکاری با سئول و توکیو ادامه خواهد داد.

هشدار انتخاباتی اوباما به بایدن

همزمان با کاهش محبوبیت جو بایدن در نظرسنجی‌ها و پیشتازی دونالد ترامپ جهت بازگشت احتمالی به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده از مشاوران بایدن خواست تا با مشارکت تصمیم‌گیرندگان سطح بالا، کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور کنونی این کشور را تقویت کنند.

 روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی مطلع در مقاله‌ای نوشت که اوباما و بایدن در ماه‌های اخیر طی یک ناهار خصوصی در کاخ سفید درباره کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرده‌اند.

این روزنامه تاکید کرده که اوباما در حین صحبت پیرامون کارزار انتخاباتی جو بایدن و انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا «پر شور و هیجان» بوده و این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در بسیاری از نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است.

باراک اوباما که چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده بود و توانست در انتخابات ۲۰۱۲ مجددا رئیس‌جمهور این کشور شود، دلیل موفقیت خود را «برخی دستیاران ارشد» می‌داند که مسئولیت کارزار انتخاباتی‌اش را بر عهده داشتند؛ به همین دلیل، او از رویکرد جو بایدن که کاری با مشاوران و دستیارانش در کاخ سفید ندارد، انتقاد کرد.

افراد آگاهی که نام خود را فاش نکردند، به روزنامه واشنگتن پست گفتند، اوباما به هیچ چیز خاصی در ساختار کارزار انتخاباتی اشاره نکرد؛ اما پیشنهاد داد همزمان با اینکه ترامپ ظاهرا نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان است، کارزار جو بایدن باید «جسورانه و جدی به کار خود ادامه دهد.»

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به هیچ شخص خاصی برای استخدام اشاره نکرد؛ اما ظاهرا گفته که «دیوید پلوف» استراتژیست ارشد اوباما که رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۰۸ او را رهبری می‌کرد، مثال شخصی است که می‌تواند به بایدن کمک کند.

کارزار انتخاباتی جو بایدن و سخنگوی باراک اوباما به درخواست اظهار نظر از سوی روزنامه واشنگتن پست پاسخ نداده‌اند.

نتایج نظرسنجی جدید از سوی شرکت افکارسنجی «آمریکن ریسرچ گروپ» که در بازه زمانی ۱۷ الی ۲۰ دسامبر (۲۶ الی ۲۹ آذر) انجام شد، نشان می‌دهد که تنها ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن را در ریاست جمهوری کشورشان تایید می‌کنند، در حالی که ۵۷ درصد گفتند عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در پنجم نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود.

کشته شدن یکی از سران ارشد سپاه صحابه پاکستان در اسلام آباد

منابع خبری روز شنبه از کشته شدن مولوی "مسعود الرحمن عثمانی" از رهبران ارشد سپاه صحابه پاکستان خبر دادند.

پلیس پاکستان اعلام کرده که خودروی حامل این فرد در اسلام آباد، هدف تیراندازی مهاجمان قرار گرفته که طی آن مسعود الرحمن کشته و راننده وی نیز مجروح شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله امروز در اسلام آباد را بر عهده نگرفته است؛ اما پلیس پاکستان اعلام کرده که افراد مظنون را از طریق دوربین‌های مداربسته تحت تعقیب قرار داده و به عدالت خواهد سپرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کل جمعیت یمن سی و سه میلیون است که یک سومش را حوثی ها تشکیل می دهند. بیش از نیمی از خاک یمن هم در اختیار دولت منصور هادی است. آن وقت این «۴۰ میلیون مبارز یمنی» از کجا آمد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
اینم اضافه کن که دارن از گشنگی هم میمرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
پیاز داغش زیاد کرده دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تو فشار نخور. اینجور حرف زدن یعنی ما ملت یمن شیعه و سنی نداریم و همه در برابر دشمن اسرائیلی متحد هستیم
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
شریعت مداری یمنه یارو
Matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
سریع رفتی تو گوگل سرچ کردی «جمعیت یمن»، که یه حرفی برا گفتن داشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کره شمالی هم به جبهه مقاومت پیوست. حالا دیگر سلاح اتمی هم داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
شرق بر غرب پيروز است اينور روايات و دانشمندان و تمدن شناسان و ... گفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کافر و بی دین و کمونیستها مظهر نجاست و کفر هستند و هیچوقت پیروز نخواهند بود / سعی کن مسلمان و با مطالعه باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
داریم؟؟؟خدا شفات بده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
درخواست فرانسه از ایران برای کمک به جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه

پشت تلفن «جون من» و «این تن را کفن کردی» هم گفت یا درخواستش همینطوری خشک و خالی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خیر، حالت دستوری داشت
متخصص مغز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مغز براندازان هم اکنون
یمنی ها میخوان با لنگ و خنجر به جنگ هوش مصنوعی برن

مغز براندازان قبل از حمله یمنی ها به کشتی های اسراییلی
یمنی ها میخوان با لنگ و خنجر کشتی اسرائیلی بزنن

تشخیص
مغز کلا تعویض شد. با نو یا در حد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
عاشقتم دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
خدا اين متخصص ها را زياد كنه لازمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تو اگر بعنوان دلقک در تاترهای کمدی بازی کنی، درآمد بیشتدی خواهی داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بعد از چهار پنج روز که همه روزه اسرائیل و آمریکا به تعبیر وزیر دفاع مان مرتکب «خطای راهبردی» آنهم از آن بزرگهایش در بیروت و شهرک الناقوره لبنان و شمال غزه و بغداد شدند، خوشبختانه امروز تا حالا فضا کمی آرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
عزیزم زمان و مکانش را خودمان تعیین می کنیم نه کسی دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کرخ شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
درود بر اين 3 كشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مرگ بر آمریکا
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
شماها که میگفتید به کسی مرگ نگید و مشکلات ما از مرگ گفتن به این و آنه؟؟؟؟ !!!! چی شد ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
به اندازه ستاره های آسمان الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
مرگ بر دشمنان ایران
مرگ بر منافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه کیفری بین المللی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
بین الملل که میگی نمیدونم چرا قیافه یانکی ها میاد تو چشمم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کی نیست ؟ نتانیاهو؟ بایدن ؟ سازندگان داعش ؟ کشور انگلیس ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
تمام تلاش حوثی ها بر این است که با نا امن کردن کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ به نوعی از طرف کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شوند.
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
پوتین هیچ شانسی برای فرار از باتلاق اکراین نداره. حتی اگر حوثی ها و همه روسوفیلهای خاورمیانه را به صف کند. عرض خود میدارد و زحمت ملتهای روسیه و ایران را زیاد می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
سنتکام اعلام کرد که ده مبارز یمنی را «به شهادت» رسانده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
حالا این که چیز کوچکی است. تمام اخبار خارجی در فرآیند ترجمه و انتشار «ارزشیزه» می شوند. هم از نظر کلمات و اصطلاحات و هم تغییرات بعضاً بنیادی در محتوای خبر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
جالب گفتی
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟